Tuesday, July 27, 2010

beauty care

semua orang nk cantik...aku baru jer lepas baca thread kat iluvislam.com pasal produk-produk penjagaan muka ni.macam2 nama la plk yg kluar,nama2 chemistry pon kluar.haha,cam lawak plak.semua bria-ria nk cantik.biasala tu dah nama pon pompuan.so,aku plak camne?aku bisa jer,pencuci mka, moisturizer and sunblock.tu jer yg aku pakai.malas la nk beria-ria.lagi pon dalam khdn aku yg agk busy ni mana la nk ade byk masa sgt!!
st. ives facial cleanser.masa aku memula beli aku ada la tgk kt tv pasal mende alah ni.dy guna tumbuhan,natural ingredients la kn.so aku pon rasa nk try la.n results dy ok,sbb aku ni muka cam normal jer,xde jerawat;alhamdulillah.tp kekadadg keering.so,mende ni bagusla..harga??boleh tahn la rm18 lebeh krg la,tp thn lama:)








moisturizer plak aku pakai olay.tp olay ni agk bagus la mmndgkn muke aku kn kering.so mende ni sgt pntg la.kalo sari 2 lupe pkai pon still ok.sbb tu aku ske mende ni.tp pasni aku plan nk tukar gn st. ives nyer moisturizer plak.haha...




ooo,kite ni kan dok kat garisan khatulistiwa,so obviously memang panas.jadi solusinye adalah sunblock!!!aku pakai banana boat ni mmg dah lama sebb dy mmg bagus dah xde sunburn,bau dy pon best n x greasy cam sunblock lain!!







tp camne pon yg paling mujarab ialah masa cuci muka tu baca selawa 3x hembus kat air pastu basuh muka,amik wudhuk,solat jgn tinggal dan bykkkn minum air masak!!inshaallah.

No comments:

Post a Comment